Corporate
communicatie
verbeteren?

Wij optimaliseren de communicatie
naar medewerkers en bezoekers

14 dagen gratis testen

Optimaliseer je corporate communicatie met narrowcasting

Corporate communicatie is essentieel om een consistent imago op te bouwen en te onderhouden, zowel intern als extern. Of het nu gaat om communicatie naar je medewerkers of naar klanten en partners, narrowcasting biedt een moderne, efficiënte manier om de juiste boodschap te verspreiden op het juiste moment. Wil je je corporate communicatie verbeteren? We leggen uit hoe narrowcasting dit proces kan optimaliseren.

Wat is communicatie?

Corporate communicatie omvat alle communicatie die binnen en buiten een organisatie plaatsvindt. Denk aan interne communicatie met je medewerkers en externe communicatie richting klanten, stakeholders en het publiek. Het doel van corporate communicatie is om een eenduidige, positieve boodschap uit te dragen die past bij de missie, waarden en doelen van je organisatie.

Met een sterke corporate communicatiestrategie bouw je niet alleen een betrouwbare reputatie op, maar zorg je ook voor meer betrokkenheid en motivatie bij je medewerkers. Dit draagt bij aan een professionele uitstraling naar buiten toe, en een positief werkklimaat binnen de organisatie.

Digital Signage display kantoor

De drie vormen van corporate communicatie

Interne communicatie

Interne communicatie draait om de informatiestroom binnen het bedrijf. Van belangrijke bedrijfsupdates tot het delen van successen en mijlpalen – effectieve communicatie richting medewerkers zorgt voor betrokkenheid en transparantie. Narrowcasting is een uitstekende manier om relevante informatie te delen in kantoren, kantines en vergaderruimtes.

Externe communicatie

Externe communicatie richt zich op het delen van informatie met klanten, partners en andere belanghebbenden. Narrowcasting helpt je om je merk en boodschap consistent te communiceren naar buiten toe. Denk aan het verwelkomen van bezoekers in je bedrijf, het presenteren van nieuwe producten of het delen van succesverhalen op beurzen of in showrooms.

Marketing communicatie

Deze vorm van communicatie richt zich op de promotie van je producten en diensten. Met narrowcasting kun je specifieke content tonen aan potentiële klanten, bijvoorbeeld via etalageschermen of digitale menuborden. Dit zorgt niet alleen voor meer zichtbaarheid, maar ook voor een verbeterde klantbeleving.

Videowall schermen

Waarom is goede corporate communicatie belangrijk?

Corporate communicatie speelt een cruciale rol bij het opbouwen van vertrouwen bij verschillende doelgroepen, zoals medewerkers, klanten en stakeholders. Door een heldere en consistente boodschap uit te dragen, versterk je het imago van je bedrijf. Een sterke communicatiestrategie kan zelfs helpen om reputatieschade te voorkomen in tijden van crisis, omdat je snel en effectief kunt reageren op gebeurtenissen die invloed hebben op het bedrijf.

Met doordachte corporate communicatie houd je de regie over het verhaal dat je naar buiten brengt. Dit geeft je bedrijf de ruimte om zijn missie en visie succesvol te realiseren.

Hoe kan narrowcasting helpen bij corporate communicatie?

Narrowcasting biedt bedrijven de mogelijkheid om hun corporate communicatie naar een hoger niveau te tillen. Door gebruik te maken van schermen op strategische plekken, zoals in vergaderzalen, kantoren of wachtruimtes, kun je relevante informatie en updates delen op een visueel aantrekkelijke manier.

Voordelen van narrowcasting voor corporate communicatie

  • Consistentie en herkenbaarheid: Met narrowcasting houd je de controle over de content die wordt getoond, zodat je altijd een consistente boodschap en visuele stijl kunt hanteren, zowel intern als extern.
  • Betrokkenheid verhogen: Door medewerkers continu op de hoogte te houden via schermen op kantoor, vergroot je de betrokkenheid. Dit kan gaan om alles van bedrijfsnieuws tot het delen van verjaardagen of jubilea.
  • Efficiëntie in communicatie: Narrowcasting maakt het mogelijk om snel te schakelen en direct relevante informatie op de juiste plekken te delen. Geen rompslomp met het handmatig verspreiden van nieuwsbrieven of e-mails.
  • Duurzaamheid en kostenbesparing: Door minder afhankelijk te zijn van geprinte materialen, zoals posters of flyers, draag je bij aan een duurzamere bedrijfsvoering.

Toepassingen van narrowcasting voor corporate communicatie

  • Interne communicatie: Gebruik narrowcasting om medewerkers op de hoogte te houden van het laatste nieuws, bedrijfsupdates en prestaties. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van KPI-dashboards, mededelingen of het vieren van successen. Zo creëer je meer transparantie en een positieve werkcultuur.
  • Externe communicatie: Maak een goede eerste indruk door bezoekers direct te verwelkomen met gepersonaliseerde content op narrowcasting schermen. In showrooms of winkels kun je specifieke producten, promoties of bedrijfsvideo’s tonen om de merkbeleving te versterken.
  • Crisis communicatie: Met narrowcasting schermen kun je snel en effectief communiceren tijdens een noodgeval of onverwachte gebeurtenis. Op elk scherm binnen de organisatie kunnen onmiddellijk belangrijke veiligheidsinstructies worden getoond.

Gratis E-book | optimaliseren van de interne communicatie

De interne communicatie van jouw organisatie verbeteren? Download dan ons gratis e-book.

Wat DPM Signage voor jou kan betekenen?

DPM Signage is totaalleverancier van narrowcasting. Zo verzorgen wij professionele hardware, met oog op energieverbruik, bieden wij een narrowcasting platform met diverse integraties, professionele content en helpen met de installatie en montage hiervan.

Onze aanpak draagt bij aan het optimaliseren van de communicatie naar medewerkers en bezoekers. Middels een complete inventarisatie en gerichte overleggen, brengen wij de wensen en behoeftes in kaart. Op basis van jullie wensen en behoeftes, zet ons team in samenwerking met jullie, het juiste product klaar en verzekeringen wij een duurzame, stabiele en passende narrowcasting oplossing.

Peeters Group weerbericht

Zo kan jouw presentatie eruit zien

Benieuwd hoe jouw narrowcasting beeldschermen in kantoren eruit kunnen zien? Onze templates zorgen ervoor dat content op jouw narrowcasting beeldscherm altijd professioneel ogen. Al onze huisstijl templates en generieke narrowcasting templates zijn altijd geanimeerd en zorgt voor de nodige attentiewaarde!

Benieuwd naar een aantal voorbeelden ?

Corporate bedrijven die gebruik maken van onze narrowcasting

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?