Wat is narrowcasting eigenlijk? Narrowcasting, ook wel beeldschermcommunicatie, is het tegenovergestelde van broadcasting. Zo is broadcasting niet plaatsgebonden en worden er veel irrelevante doelgroepen bereikt. Dit is juist de kracht van narrowcasting! Narrowcasting zorgt ervoor dat de doelgroep wordt bereikt met gecontroleerde content. Dit gebeurt door middel van beeldschermen die 24/7 verbonden zijn met het internet. Hierdoor kan er makkelijk op het moment van de dag ingespeeld worden, je weet immers welke doelgroep je winkel bezoekt en op welke tijden.
Meer informatie over narrowcasting? Bekijk dan eens de website ICT Portaal.
Mogelijke branches narrowcasting
Actueel
Door de functionaliteiten van narrowcasting software is het eenvoudig een narrowcasting scherm up-to-date te houden. Je zet content klaar in de tijdlijn, en laat het automatisch stoppen. Op deze manier zal jouw narrowcasting scherm altijd up-to-date zijn!
Informatief
Narrowcasting kent ontelbaar veel toepassingen. Informeren is een erg belangrijke toepassing en komt vrijwel overal voor! Doordat het beeldscherm opvalt, kan er effectief geïnformeerd worden. Denk aan: openingstijden, mededelingen, verjaardagen, aankomende activiteiten en nog veel meer!
Opvallend
Wist je dat narrowcasting een aanzienlijk hogere attentiewaarde heeft dan traditionele printmedia? 75% van je bezoekers geeft aan dat het beeldscherm opvalt!
Wat zijn de mogelijkheden met narrowcasting?
Beeldscherm communicatie kent ontelbaar veel toepassingen, hierbij een kleine greep uit de mogelijkheden:
Interne communicatie
Externe communicatie
Stimuleer omzet
Presenteer assortiment, aanbiedingen en acties op je schermen!
Verzacht wachttijden
Verzacht gevoelsmatig wachttijden voor je bezoekers door de inzet van narrowcasting!
Informeer bezoekers
Informeer op een effectieve en innovatieve wijze jouw bezoekers!
Creëer beleving in je onderneming!
Creëer beleving door de inzet van narrowcasting. Denk aan interactie met je bezoekers met bijvoorbeeld een prachtige videowall!