Een professionele presentatie
is een combinatie van
hardware, software en content
Wij geven tips over de aankoop, implementatie en content creatie voor narrowcasting
14 dagen gratis testenWaar moet je op letten bij de aanschaf van narrowcasting?
Je bent op zoek naar een narrowcasting oplossing, maar ziet door de bomen het bos niet meer. Er zijn veel aanbieders die allemaal net iets anders beloven. Hoe weet je nu welke oplossing bij jouw organisatie past? Hieronder delen we enkele praktische tips om de beste keuze te maken, afgestemd op jouw situatie en doelen.
Onze narrowcasting tips
1. Het doel van narrowcasting en wat is de doelgroep
2. Welke narrowcasting schermen en spelers zet je in?
3. Welke narrowcasting software past bij jouw organisatie?
4. Budget en kosten voor narrowcasting overzichtelijk maken
5. Toekomstbestendigheid en onderhoud van narrowcasting
Stap-voor-stap naar jouw narrowcasting oplossing
Je hebt besloten om narrowcasting te gaan gebruiken, een slimme zet! Uiteraard is het belangrijk om goed materiaal te hebben, maar de content zal uiteindelijk doorslaggevend zijn om succesvol te zijn. Content is King! Maar hoe zet je dit traject van A tot Z op zonder gedoe? Met dit stappenplan maak je eenvoudig de juiste keuzes en zorg je ervoor dat alles soepel verloopt. Van de eerste verkenning, installatie tot de content creatie: wij helpen je graag stap voor stap op weg.
Software
Je kunt de mooiste schermen en mediaspelers hebben, maar zonder goede software blijft de impact van je narrowcasting beperkt. De software bepaalt namelijk voor een groot deel de functionaliteit en flexibiliteit van je narrowcasting. Kies software die compatibel is met de rest van je organisatie en je plannen. Een sterke narrowcasting software oplossing maakt het eenvoudig om content te beheren, aan te passen en te automatiseren.
Hardware
Elke narrowcasting leverancier is net even anders. Kies een partij die goed aansluit bij jouw specifieke wensen. Ga in gesprek met verschillende leveranciers en let op zaken zoals support, service en specialisatie. Een goede leverancier van narrowcasting hardware helpt je met advies, installatie én onderhoud. Een goede installatie zorgt ervoor dat je narrowcasting soepel werkt en op de juiste manier zichtbaar is. Bespreek met je leverancier of zij de installatie voor je regelen, of dat je zelf de handen uit de mouwen steekt.
Content creatie
Content is de kracht van narrowcasting; het is wat je boodschap écht laat overkomen en je doelgroep betrokken houdt. Start met templates die volledig aansluiten bij je huisstijl en doelgroep, zodat alles er professioneel uitziet en in één lijn ligt met je merk. Dit maakt het opstellen van nieuwe berichten snel en simpel. Met deze aanpak haal je het maximale uit je narrowcasting, en zorg je dat jouw boodschap op het juiste moment overkomt.
Content maakt het verschil!
De kracht van narrowcasting zit in de content die je toont. Wat je ook communiceert, van mededelingen tot acties, het moet helder en aantrekkelijk zijn. Met onze tips voor content creatie en de slimme functies van het CMS creëer je eenvoudig professionele content die altijd in lijn is met je huisstijl. Zo trek je aandacht en zorg je ervoor dat je boodschap écht binnenkomt.
Gebruik templates voor een consistente uitstraling
Onze narrowcasting software maakt het eenvoudig om consistent en professioneel over te komen met kant-en-klare templates, volledig in jouw huisstijl of in generieke stijl. Of je nu een winkel, kantoor, of ziekenhuis hebt, onze templates zorgen voor een uitstraling die past bij jouw merk of bedrijf. Het mooie is: je hebt geen grafische kennis nodig. Alles is zo ingedeeld dat je in een paar klikken een indrukwekkende presentatie hebt, zonder tijd te verliezen aan opmaak.
Met templates kun je direct inspelen op allerlei situaties. Voor elke boodschap is er een geschikt format: denk aan een opvallende banner om een promotie extra kracht bij te zetten, of een rustig en overzichtelijk nieuwsblok voor belangrijke interne mededelingen. We begrijpen dat elke organisatie anders is, dus kunnen we de templates helemaal op maat voor je maken. Dit zorgt ervoor dat jouw uitstraling overal consistent zichtbaar is, van de entree tot de wachtruimte.
In ons CMS kies je heel eenvoudig de template die je nodig hebt. Voor een actie, intern nieuws, of een aankondiging selecteer je simpelweg de juiste template, pas je de tekst en afbeeldingen aan en druk je op “publiceren.” In een paar seconden staat je boodschap live op al je schermen. Dit maakt narrowcasting niet alleen snel, maar ook flexibel en effectief: je content is altijd actueel en binnen no-time zichtbaar voor iedereen die je wilt bereiken.
Templates aanpassen aan de content die jij wil, hier meer grafische tips
Contrast en kleur
Om je template goed in te richten is het van belang dat je de juiste keuze maakt in kleur. Een donkere achtergrond in combinatie met een witte tekst is hierbij belangrijk. Omgekeerd geeft een witte achtergrond de voorkeur aan een donkere tekst. Te veel elementen in een bericht kan leiden tot het verlies van informatie. Gebruik dus niet te veel afbeeldingen, kleuren of grappige lettertypen. Gebruik per tekst niet meer dan twee verschillende lettertypen. Vraag jezelf af of elk element in het bericht ook daadwerkelijk iets toevoegt. Zo niet, haal dit element uit het bericht.
Daarnaast is de titel van een bericht het deel van informatie wat een lezer als eerste leest. Het kan zijn dat de rest van het bericht niet gelezen wordt. De kop moet dus duidelijk, beknopt en nauwkeurig de content van het verhaal vertegenwoordigen. Zorg ervoor dat de lezer snapt wat de intentie van het bericht is.
De 3×5 regel voor quotes of korte berichten
Zorg dat je bericht niet te veel tekst bevat. Hou de teksten zo groot mogelijk, vooral bij de koppen. Gebruik verder drie regels met tekst met vijf woorden of vijf regels met drie woorden. Dit wordt de 3 x 5 regel genoemd.
Bij het creëren van een design moet rekening gehouden worden met de afstand vanaf waar de lezer het bericht leest. Je moet weten vanaf waar de klant het bericht leest. Kleur, lettertype, lettergrootte kunnen dus verschillen per afstand.
Kleur en waarneming
Een kleur op uw template geeft het bericht een mooier contrast en helderheid. Zorg ervoor dat er niet veel verschillende kleuren gebruikt worden, dit kan voor de lezer storend zijn, hierdoor kan de lezer de kern van het bericht missen. Gebruik kleur om het oog van de lezer naar de belangrijkste informatie te leiden. Een buffer van witruimte rond uw context is belangrijk, zo blijft de context leesbaar als u bijvoorbeeld het lettertype te groot heeft ingesteld.
Het formaat dat bij een narrowcasting display wordt gebruikt is vrijwel altijd 16:9, oftewel een afbeelding resolutie van 1920×1080. Bij een ‘portret’ formaat wordt een resolutie van 9:16, 1080×1920, gehanteerd.
Automatiseer je content met slimme koppelingen
Voeg afwisseling toe met dynamische content
Met dynamische content maak je narrowcasting echt levendig en zorg je dat kijkers geboeid blijven, wat je boodschap veel meer impact geeft. Statische beelden kunnen snel over het hoofd worden gezien, maar door visuals, teksten en animaties af te wisselen, trek je opnieuw de aandacht. Ons CMS maakt het gemakkelijk om dynamische elementen toe te voegen: met een paar klikken geef je jouw content net dat beetje extra, zonder dat technische kennis nodig is.
Dynamische content is ideaal voor plekken waar mensen langer wachten, zoals in de wachtruimte of kantine. Beeldmateriaal dat wisselt of animaties die vloeiend over het scherm bewegen, houden de aandacht vast en zorgen dat je boodschap echt binnenkomt. Denk aan bewegende teksten die aankondigingen visueel aantrekkelijk maken, of wisselende visuals die belangrijke informatie afwisselen. Dit houdt het scherm interessant en maakt dat kijkers langer blijven kijken.
Een leuke en persoonlijke toepassing van dynamische content is een verjaardagen of jubileum template, waarmee je automatisch collega’s in het zonnetje zet. Stel de template één keer in, en ons CMS doet de rest: elke dag worden de namen en foto’s van jarige collega’s automatisch bijgewerkt. Zo creëer je eenvoudig een persoonlijke en betrokken werkomgeving, zonder dat je er elke dag iets aan hoeft te doen. Dynamische content maakt je narrowcasting niet alleen effectiever, maar ook leuker en persoonlijker.
Check en plan je content vooruit
Met de handige planningsopties in ons CMS zorg je dat jouw narrowcasting altijd perfect getimed is. Door je content vooruit te plannen, ben je niet afhankelijk van last minute updates en staat jouw boodschap altijd op het juiste moment klaar. Of het nu om feestdagen, aankondigingen of speciale acties gaat, je regelt alles eenvoudig van tevoren en kunt erop vertrouwen dat je schermen de juiste informatie tonen wanneer dat nodig is.
De kalenderfunctie in het CMS maakt het inplannen van campagnes en berichten simpel. Stel specifieke dagen en tijden in voor je content, zoals acties die tijdens de vakantieperiode moeten draaien of productaankondigingen bij een nieuwe lancering. Zo kun je makkelijk de hele contentkalender voor een maand of zelfs een kwartaal vooruit plannen. Dit bespaart je niet alleen tijd, maar zorgt er ook voor dat je content op vaste momenten zichtbaar is, zonder dat je er later aan hoeft te denken.
Een voorbeeld? Stel je kerstcampagne een paar weken van tevoren in: met geplande berichten en seizoensgebonden visuals die automatisch aan- en uitgeschakeld worden. Ons CMS zorgt ervoor dat je feestelijke boodschap precies op tijd verschijnt en vanzelf weer verdwijnt, zodat jij je volledig kunt focussen op je klanten en collega’s. Zo blijft jouw narrowcasting altijd actueel en impactvol, terwijl je er nauwelijks omkijken naar hebt.