Next steps bij interne communicatie

Het verbeteren van interne communicatie

Hoe nu verder met interne communicatie

1. Bepaal binnen de organisatie wie er verantwoordelijk is voor de interne communicatie. Zo wordt de communicatie altijd gewaarborgd.
2. Waar komt relevante informatie vandaan? Komt dit vanuit het bedrijf zelf, het internet of vanuit klanten zelf. Denk dan aan bijvoorbeeld het delen van een dashboard met behaalde doelen, nieuws, of reviews van klanten.
3. Maak duidelijke communicatiekanalen aan, zoals een interne website, intranet of een narrowcasting systeem om de relevante informatie op te delen.
4. Maak een planning om content op te stellen en houvast te bieden wanneer deze content gedeeld moet worden. Hierdoor heb je wekelijks of maandelijks een of meerdere items om te delen, waardoor de interne communicatie soepel verloopt.
5. Zorg voor regelmatige updates en informatie-uitwisseling via deze kanalen. Zo trek je de aandacht van bezoekers en klanten, waardoor ze geïnteresseerd raken in het bedrijf.

Wanneer deze stappen gevolgd worden is de kans groot dat er een succesvol intern communicatieplan is opgesteld.

Interne communicatie optimaliseren

Comments are closed.