Narrowcasting in sportscholen
Communiceren door middel van beeldschermen is erg breed inzetbaar, zo ook in sportscholen. Een sportschool heeft over het algemeen veel traffic en biedt naast het individuele sporten nog veel meer diensten aan. Maar hoe weten jouw leden dat jij heerlijke eiwitshakes serveert in de horeca of speciale lessen aanbiedt? Uiteraard kan dit met traditionele printmedia, je maakt een flyer of een poster en plakt deze vervolgens op diverse plekken door de sportschool. Maar wat is nou de attentiewaarde hiervan? Dit is lastig te meten maar kijk naar jezelf, hoe vaak valt een flyer of poster jou op?
We hebben het al vaker gehad over de attentiewaarde van narrowcasting. 75% geeft namelijk aan een beeldscherm op te vallen! Hoe dit komt? Een beeldscherm is meestal voorzien van bewegende content, dat trekt aandacht. Daarnaast geeft een beeldscherm licht en is het een vaste locatie met dynamische content. Narrowcasting kan in sportscholen op verschillende manieren worden geïntegreerd. Hieronder hebben wij verschillende mogelijkheden voor jou op een rijtje gezet.
Stimuleer horeca omzet door middel van narrowcasting
Narrowcasting kun je ook inzetten om jouw bar omzet te stimuleren. Dit kun je doen door bijvoorbeeld eiwitshakes of gezonde smoothies te promoten op de beeldschermen in de sportschool of achter de bar. Heb je bepaalde acties in jouw horeca? Deze zijn makkelijk te promoten en toe te voegen door ons gebruiksvriendelijke narrowcasting systeem.
Overzicht groepslessen en activiteiten presenteren
Je kunt ook meer animo creëren voor groepslessen en/of activiteiten. Doordat bezoekers zien dat er een groepsles plaatsvindt, zullen zij ook eerder geneigd zijn om eens een kijkje te nemen. Vooral voor nieuwe bezoekers is het van belang dat zij kennis maken met wat jouw sportschool allemaal te bieden heeft. Wil je nieuwe groepslessen en/of activiteiten introduceren? Daar is narrowcasting de perfecte tool voor. Ook kun je door middel van narrowcasting een countdown instellen, bijvoorbeeld een kwartier voordat er een groepsles of activiteit begint. Zo kunnen bezoekers op het laatste moment toch besluiten om mee te doen, mits er nog plek is.
Combineer live tv met narrowcasting
Je kunt narrowcasting ook combineren met live tv. Vooral voor bezoekers bij cardio apparaten is het wel zo fijn dat zij tijdens het sporten wat amusement hebben. Je zou er dan voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld links live tv te draaien en rechts narrowcasting content. Zo bied je de beide mogelijkheden aan op hetzelfde scherm.
Algemene informatie
Ook kun je de algemene informatie van jouw sportschool op de beeldschermen tonen. Denk hierbij aan de (gewijzigde) openingstijden en evenementen die op de agenda staan. Ook is een weerbericht of het nieuws een goede optie.
Bovendien is het ook leuk voor jouw bezoekers wanneer je hen laat kennismaken met de teamleden. Je kunt bijvoorbeeld iedereen voorstellen met een foto erbij, zodat er meer persoonlijk contact ontstaat. Vooral als iemand personal training wilt, is een persoonlijke klik prettig.
Next time: Je hebt in onze vorige blogs al veel kunnen lezen over de verschillende mogelijkheden op gebied van narrowcasting. Volgende keer gaan wij wat vertellen over onze software en dat wil je niet missen!
Comments are closed.