Kernwaarden delen met narrowcasting

Staan alle neuzen dezelfde kant op in jouw organisatie?

Het is voor iedere organisatie belangrijk dat er heldere kernwaarden zijn. Niet alleen voor klanten en prospects, maar zeker ook voor de medewerkers van jouw organisatie. Het is daarom belangrijk dat de deze duidelijk en aanwezig zijn in de organisatie.

Wat zijn kernwaarden?
Dit zijn de belangrijkste waarden binnen een organisatie. Deze worden ook wel drijfveren genoemd en die laten zien waar het bedrijf voor staat. Denk hierbij aan 3 tot 5 heldere geformuleerde waarden. Deze kernwaarden zullen de bedrijfscultuur duidelijk weergeven.

Wat heeft het bovenstaande te maken heeft met narrowcasting?
Heel veel. Met name voor grote organisaties is het lastig om te monitoren of iedereen hetzelfde denkt over de bedrijfsvoering. Door het inzetten van narrowcasting door de organisatie heen, kun je ervoor zorgen dat de medewerkers herinnerd worden aan wat de organisatie intern en extern wil uitstralen. Narrowcasting draagt dus bij aan het (intern) verhelderen van de kernwaarden in een organisatie.

Door telkens de kernwaarden terug te zien, zal men minder vervreemd raken met hetgeen waar de organisatie voor staat. Denk bijvoorbeeld aan een beeldscherm in de kantine of in de wandelgangen. Zo kun je templates laten maken in de huisstijl van de organisatie, met daarin de kernwaarden in verwerkt bijvoorbeeld. Helemaal naar jouw wens!

Templates kunnen sowieso helemaal op maat gemaakt laten worden. Hierdoor kun je als organisatie een duidelijk stijl naar buiten brengen. Dit is zowel intern als extern aan te raden.


Kortom: weer een hele goede manier om narrowcasting in te zetten in jouw organisatie!

Comments are closed.