Hoe narrowcasting jouw sales kan gaan stimuleren?
- Het gevoelsmatig verzachten van wachtentijden
- Effectief kunnen communiceren met klanten/bezoekers en personeel in jouw onderneming
- Het creëren van interactie met klanten/bezoekers en personeel in jouw onderneming
- Het creëren van beleving in jouw onderneming
- Verhogen van de uitstraling en het imago van jouw onderneming
Echter gaan we het vandaag niet hierover hebben, maar over het stimuleren van jouw omzet. Narrowcasting, of terwijl beeldschermcommunicatie kent een ontzettend hoge attentiewaarde. Uit onderzoek blijkt dan ook dat 70% een beeldscherm opvalt. Dat is ook niet gek, narrowcasting is namelijk dynamisch en kent veel bewegende beelden waardoor het oog hier vrijwel automatisch opvalt. Narrowcasting is dan ook een interessant instrument om te communiceren gezien te attentiewaarde ten opzichte van traditionele printmedia.
Naast het feit dat een beeldscherm beter opvalt dan een poster, is het ook erg eenvoudig om jouw beeldschermen te voorzien van content op afstand. De narrowcastingsoftware van Digital Pixel Marketing is bijvoorbeeld web-based. Dit betekent dat je op afstand vanuit elke computer met een internetverbinding eenvoudig kunt inloggen op jouw eigen CMS. Het verwisselen van een poster op locatie is dus niet meer nodig! Je kunt alles vanuit een locatie doen. Of het nu gaat om 1 beeldscherm of meer dan 100..
Dat narrowcasting een interessant instrument is om te communiceren met klanten en/of personeel lijkt me duidelijk, echter gaat dit blog over het stimuleren van omzet door de inzet van narrowcasting. Hoe doe je dit?
Het toepassen van narrowcasting
Laten we voorop stellen dat narrowcasting nooit een verkoper of de sales kan vervangen, het dient dan ook echt als hulpmiddel om extra sales te stimuleren. Daarnaast is content king! Je kunt de mooiste beeldschermen hebben hangen met de meest gebruiksvriendelijke software maar uit eindelijk zal de content toch leidend zijn om van jouw narrowcasting campagne een succes te gaan maken. Daarnaast dien je goed te weten wie wanneer jouw onderneming bezoekt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat is de ochtend meer vrouwen jouw onderneming bezoeken dan mannen, en in de middag precies andersom. Een advertentie gericht op heren heeft in de ochtend dus niet veel nut en in de middag een advertentie gericht op dames ook niet. Door dit goed inzichtelijk te hebben kun je erg doelgericht informatie gaan verstrekken aan klanten en zul je zien dat uiteindelijk de campagne succesvoller is geweest. Mocht je zelf geen goed beeld hebben over de specifieke doelgroep op specifieke tijden, zijn er hier eenvoudig manieren voor om dit alsnog te achterhalen.
Je kunt dit bijvoorbeeld doen door bezoekers te laten registeren bij hun aankoop met daarbij hun gegevens. Je ziet dan precies wie er op bepaalde momenten jouw onderneming heeft bezocht. Echter loop je hier dus wel het risico bezoekers mis te lopen die geen aankopen dat moment hebben gedaan. Een andere simpele manier is om simpelweg op te schrijven wie jouw onderneming heeft bezocht. Echter dien je hierdoor wel leeftijden te schatten en kun je personen over het hoofd zien.
Een goede manier om dit te verzamelen is wellicht narrowcasting 2.0. Hierbij wordt al deze informatie automatisch gegenereerd en kun je eenvoudig content afstemmen op een persoon. Bijvoorbeeld: Je selecteert de doelgroep mannen tussen 20 en 40 jaar en je wilt deze doelgroep een aanbieding voorschotelen van een spijkerbroek. Wanneer in dit geval een vrouw of een man die buiten deze doelgroep valt naar het narrowcasting beeldscherm kijkt zal de normale presentatie door blijven lopen, maar wanneer een man tussen de 20 en 40 jaar naar het beeldscherm kijkt, zal de advertentie van een spijkerbroek in beeld komen! Op deze manier kun je dus ontzettend doelgericht en effectief communiceren met jouw doelgroep! Wil je hier meer weten? Neem dan eens contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden van narrowcasting 2.0.
De beste zichtlocatie
Terugkomend op het stimuleren van jouw sales. Het begint bij het een goede plek in jouw onderneming waar een narrowcasting beeldscherm voor 100% tot zijn recht kan komen. Hang een beeldscherm dus nooit verstopt in een hoek of op een plek waar weinig traffic komt. Hoe meer bezoekers geconfronteerd worden met narrowcasting, hoe hoger de kans van slagen. Vervolgens is het belangrijk om goed na te denken over de acties en aanbiedingen die je wilt gaan presenteren op het beeldscherm. Wij adviseren altijd cross- en upselling te stimuleren. Breng bij-producten onder de aandacht en probeer op die manier impulsaankopen te verhogen. De content dient dan ook kort en krachtig te zij zodat de actie binnen 2 á 3 seconden direct duidelijk is voor bezoekers. Mocht je moeite hebben met de vormgeving van jouw templates, bekijk dan onze tips voor narrowcasting eens.
Zorg er vervolgens voor dat je al jouw acties en aanbiedingen laat afspelen op de juiste tijden. Dus specifiek op de doelgroep en op de juiste beeldschermen. Wanneer je meerdere beeldenschermen hebt hangen, is de kans groot dat jij deze apart van elkaar kunt aansturen. Maak hier dan ook vooral gebruik van. Wanneer je een fysiek product wil stimuleren, raden wij altijd aan om het product ook daadwerkelijk fysiek in de buurt van het beeldscherm te plaatsen. Hierdoor kunnen bezoekers het fysieke product ook daadwerkelijk zien en vasthouden.
Naast het communiceren van acties, assortiment en aanbiedingen is het van belang dat jouw content altijd up-to-date is! Zorg er dan ook voor dat content die niet meer relevant is verdwenen is op het beeldscherm.
Wil jij meer weten over het stimuleren van jouw omzet door middel van narrowcasting? Neem dan eens contact met ons op.
Comments are closed.