Wachten: Het wordt door niemand als leuk ervaren. Toch is het soms niet te voorkomen dat uw klanten in uw zaak af en toe zullen moeten wachten. Naast natuurlijk narrowcasting, zijn er nog meer manieren om deze wachttijd voor uw klanten te verzachten. Zie hier enkele praktische tips om wachttijd te verzachten in uw onderneming!
Wachttijd is relatief
Wachttijd is voor klanten niet absoluut. De waarneming van wachttijd is beïnvloedbaar door aandacht en emoties. De beleving van het wachten kunt u positief beïnvloeden door uw klanten afleiding te bieden of hun emoties positief te beïnvloeden.
“Relatieve wachttijd wordt beïnvloed door ‘hoeveel’ aandacht een wachtende besteedt aan de verstreken tijd.” (Baker & Cameron)
De wachttijd verzachten doet u door gebruik te maken van de volgende tips:
- Zorg voor muziek in uw onderneming: Uit onderzoek blijkt dat vooral rustige muziek het gevoel van wachttijd vermindert.
- Geef uw klanten de optie om iets te doen: Bied uw klanten wat te drinken aan via een waterkoeler of bied wat te lezen aan.
- Zorg voor een aangename geur in de wachtruimte: Wanneer het lekker ruikt in uw onderneming zal wachten als minder lang worden ervaren. (Pas wel op met de intensiteit van de geur!)
- Geef uw klanten een indicatie van de wachttijd: Een klant zal meer begrip hebben voor het wachten wanneer u vertelt hoelang het duurt voordat de klant aan de beurt is. Het is verstandiger een iets grotere indicatie van wachttijd te geven. De klant zal het alleen maar als prettiger ervaren wanneer de werkelijke wachttijd korter blijkt te zijn. Ook wordt het door klanten als prettig ervaren wanneer u uitlegt waarom ze moeten wachten.
Als gespecialiseerd bedrijf in narrowcasting helpen wij u graag bij wachtkamer-TV. Benieuwd naar de voordelen van onze narrowcasting software en professionele beeldschermen? Klik dan hier.
Leave A Comment