Narrowcasting speelt ook in op actualiteiten, maar hoe dan?
Zoals je in onze eerdere blogs hebt kunnen lezen, zijn er ontelbare mogelijkheden op gebied van narrowcasting (beeldschermen). Ook speelt Narrowcasting in op actualiteiten en daar ga we je vandaag meer over vertellen.
Feestdagen
Actualiteiten zijn er in verschillende vormen en maten, denk hierbij aan de Feestdagen. Er is niets leukers dan jouw klanten, gasten, bezoekers of medewerkers bijvoorbeeld een fijne Kerst te wensen door middel van mooie content (zie hieronder een voorbeeld template).
Een narrowcasting systeem beschikt over de mogelijkheid om content in te plannen. Je zou dus dergelijke boodschappen klaar kunnen zetten om op een later tijdstip af te spelen en automatisch af te laten lopen. Je zou dus begin december al jouw kerstboodschappen kunnen inplannen en deze automatisch laten aflopen op 27 december.
Seizoenen
Het jaar kent 4 seizoenen en als je echt heel creatief mee wil gaan met de actualiteit, dan kun je jouw templates aanpassen aan het seizoen. In de zomer wil je wellicht een andere uitstraling hebben dan wanneer het winter is. Hier kun je als organisatie ook origineel op inspelen.
Wil je jouw systeem nog gedetailleerder instellen kan dit zelfs op het weertype van de dag of tijdstip. Is boven de 25 graden? Dan worden de waterijsjes gepromoot op jouw beeldschermen! Regent het heel de dag? Dan wordt automatisch de paraplu gepromoot.
Sportevenementen
Stel nou dat er een EK, WK of de Olympische Spelen in volle gang zijn, dan wil jij toch ook jouw klanten, gasten en bezoekers hierover kunnen informeren en amuseren? Wij zijn natuurlijk vol trots als onze Nederlandse Sporters in actie zijn en ook deze uitslagen kunnen via Narrowcasting worden gedeeld. Daarnaast is het ook leuk dat je jouw medewerkers intern ook hiervan op de hoogte kunt houden.
Door jouw narrowcasting systeem af te wisselen met ‘leuke’ en ‘relevante’ content, behoudt jouw beeldscherm een hoge attentiewaarde en worden mededelingen of andere belangrijke informatie vaker gelezen.
Nieuws
Narrowcasting biedt ook de mogelijkheden om bijvoorbeeld het actuele nieuws te kunnen delen. Men wil tegenwoordig alsmaar op de hoogte blijven over wat er in de wereld gebeurt, maar om nou tijdens werktijd telkens met een telefoon te zitten? Dat vinden we dan ook niet zo sociaal. Daarom is het interessant als organisatie om gebruik te maken van Narrowcasting. Bovendien kun je naast het actuele nieuws ook het weer, files en treintijden tonen. Dit is natuurlijk intern erg interessant, maar ook extern wordt hier enthousiast op gereageerd.
Wist je dat…
Digital Pixel Marketing ook eigen professionele templates aanbiedt en bezig is met het ontwikkeling van een eigen contentplatform? Hierdoor kun jij gemakkelijk gebruik maken van bestaande templates, maar deze kunnen ook gespecificeerd worden. Meer informatie hierover vind je op //digitalpixelmarketing.nl/narrowcasting-templates-2019/
Next time: Narrowcasting inzetten als wachtkamer TV. Hoe kun jij jouw doelgroep amuseren tijdens het wachten? Dat lees je in onze volgende blog, hopelijk tot dan!
Comments are closed.