Gevoelsmatig wachttijden reduceren met de inzet van narrowcasting

Hoe kan ik de wachttijden aangenamer maken voor mijn bezoekers/klanten?

Het wachten bij de dokter, tandarts of bij een andere afspraak is nooit leuk. Wanneer een bezoeker en/of klant té lang moet wachten, zal dit zelfs als zeer negatief ervaren worden. Naast dat het ontzettend belangrijk is om wachttijden te minimaliseren in jouw onderneming, zijn er gelukkig manieren om het wachten aangenamer te maken of om zelf de wachttijden gevoelsmatig te reduceren. Een manier om dit te kunnen realiseren is narrowcasting. Narrowcasting is namelijk een communicatie instrument waarbij er door middel van beeldschermen doelgericht gecommuniceerd kan worden met klanten, bezoekers en personeel. Wil je meer weten over wat narrowcasting precies is? Lees dan de volgende pagina eens: Wat is narrowcasting?.

 

Met narrowcasting het wachten aangenamer maken óf zelf wachttijden gevoelsmatig reduceren, hoe werkt dit?

Narrowcasting kent enorm veel toepassingen en wordt dan ook voor verschillende doeleindes ingezet. Denk bijvoorbeeld aan stimuleren van omzet, informeren van bezoekers, klanten en personeel. Een beeldscherm trekt enorm veel aandacht waardoor er op een effectieve wijze gecommuniceerd kan worden. Dit kan zowel intern met personeel als extern met klanten en bezoekers.

Het zal je wellicht opvallen dat steeds meer wachtkamers zoals bijvoorbeeld een tandartsenpraktijk, een dokterspraktijk  of andere bedrijven worden voorzien van narrowcasting. Een beeldscherm in de wachtruimte is namelijk erg effectief om te communiceren én kan het wachten aangenamer maken. Dit kan gedaan worden door entertainende content te presenteren op jouw beeldschermen. Denk bijvoorbeeld aan video’s, spelletjes of nieuws- en weerberichten.

De narrowcasting oplossing wachtkamer TV van Digital Pixel Marketing is een uiterst geschikte oplossing om de wachttijden gevoelsmatig te reduceren in jouw wachtkamer. Standaard is het hierbij mogelijk om de volgende templates in te zetten die het wachten aangenamer maken:

  • Live nieuws
  • Lokaal en/of regionaal weerbericht
  • Braintrainers / quizvragen
  • Interactieve spellen met wachtende bezoekers

Doordat bijna alle aangeboden templates uit de bibliotheek automatisch worden voorzien van nieuwe content, is het systeem erg onderhoud- en gebruiksvriendelijk. Naast de standaard templates kan er uiteraard ook zelf content gecreëerd worden in de online-editor. De online-editor geeft toegang tot een overzichtelijke tool waar je zelf templates kunt bouwen. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken voor de gebruikers, ontwerpt Digital Pixel Marketing standaard een template in eigen huisstijl.

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden voor in jouw wachtkamer? Neem dan contact met ons op.

 

Digital Pixel Marketing - Narrowcasting leverancier - mascotte

 

Comments are closed.