Externe communicatie, hoe verder? 1. Bepaal wat er met de externe communicatie bereikt wil worden? Stel doelen op.2. Bedenk met welk publiek er gecommuniceerd zal worden, verschillende groepen moeten op een eigen manier bereikt worden.3. Om de boodschap te verspreiden dient goed gekeken te worden naar het juiste platform waarop gecommuniceerd zal worden. Denk aan social media, persberichten, webinars of
Belang van goede externe communicatie: Externe communicatie is om het publiek te informeren en een positief beeld over het bedrijf en zijn producten en diensten te geven. Een goede externe communicatie is belangrijk om het imago van een organisatie te behouden en te versterken. Het kan ook helpen om klanttevredenheid te verhogen en om nieuwe klanten aan te trekken. #externecommunicatie
COMMUNICATION IS KEY! Heb je niet alle informatie van de afgelopen maand over interne communicatie, geen probleem. Wij hebben alles nog even op een rijtje gezet in een e-book. Wil je het e-book een keertje doorlezen, download hier: //bit.ly/3XRrbxK #internecommunicatie #narrowcasting #DPMSignage #ebook
Hoe nu verder met interne communicatie? 1. Bepaal binnen de organisatie wie er verantwoordelijk is voor de interne communicatie.2. Waar komt relevante informatie vandaan?3. Maak duidelijke communicatiekanalen aan, zoals een interne website, intranet of een narrowcastingsysteem om de relevante informatie op te delen.4. Maak een planning om content op te stellen en houvast te bieden wanneer deze content gedeeld moet
Het laatste hulpmiddel om de interne communicatie te verbeteren zijn fysieke reminders. Narrowcasting valt op. Het is bewegend, dynamisch en fysiek aanwezig in ruimtes. Zo informeer je bewust en onbewuste lezende passanten. Je hebt het vast wel eens gehoord; ik heb mijn e-mail nog niet gelezen, ik heb nog niet op intranet gekeken. Met narrowcasting schermen die op een strategische