De 7 beste tips om uw narrowcasting templates in te richten
Een belangrijk punt om via narrowcasting uw doelgroep te bereiken is het optimaal inrichten van uw template. Deze tips kunnen uw hierbij helpen!
1. Contrast en leesbaarheid van uw template
Om uw template goed in te richten is het van belang dat u de juiste keuze maakt in kleur. Een donkere achtergrond in combinatie met een witte tekst is hierbij belangrijk. Omgekeerd geeft een witte achtergrond de voorkeur aan een donkere, zwarte tekst. Te veel elementen in een bericht kan leiden tot het verlies van informatie. Gebruik dus niet te veel afbeeldingen, kleuren of grappige lettertypen. Vraag uzelf af of elk element in het bericht ook daadwerkelijk iets toevoegt. Zo niet, haal dit element uit het bericht.
2. De 3 x 5 regel
Zorg dat uw bericht niet te veel tekst bevat. Hou de teksten zo groot mogelijk, vooral bij de koppen. Gebruik verder drie regels met tekst met vijf woorden of vijf regels met drie woorden. Dit wordt de 3 x 5 regel genoemd. Bij het creëren van een design moet rekening gehouden worden met de afstand vanaf waar de lezer het bericht leest. U moet weten vanaf waar de klant het bericht leest. Kleur, lettertype, lettergrootte kunnen dus verschillen per afstand.
3. Gebruik lettertype
Gebruik per tekst niet meer dan twee verschillende lettertypen. Algemeen bekendere lettertypen zijn beter om te gebruiken dan lettertypen waarbij specifiek een ander script bij nodig is. Arial is een vaak gebruikt lettertype.
4. Kleur en waarneming
Een kleur op uw template geeft uw bericht een mooier contrast en helderheid. Zorg ervoor dat u niet veel verschillende kleuren gebruikt, dit kan voor de lezer storend zijn, hierdoor kan hij/zij de kern van het bericht missen. Gebruik kleur om de het oog van de lezer naar de belangrijkste informatie te leiden. Een buffer van witte tekst rond uw context is belangrijk, zo blijft de context leesbaar als u bijvoorbeeld het lettertype te groot heeft ingesteld. Het formaat dat bij een narrowcasting display wordt gebruikt is vrijwel altijd 16:9, oftewel een afbeelding resolutie van 1920×1080. Bij een ‘portret’ formaat wordt een resolutie van 9:16, 1080×1920, gehanteerd.
5. Hiërarchie
De kop van een bericht is het deel van informatie wat een lezer als eerste leest. Het kan zijn dat de rest van het bericht niet gelezen wordt. De kop moet dus duidelijk, beknopt en nauwkeurig de content van het verhaal vertegenwoordigen. Zorg ervoor dat de lezer snapt wat de intentie van het bericht is, maak altijd gebruik van een zogenaamde ‘Call to Action’. Wat wilt u dat de klant gaat doen na het lezen van uw bericht?
6.Testen van uw bericht
Als u een bericht wilt testen is het handig om ongeveer twee meter van het scherm af te staan. Lees de tekst van voor naar achter. Tel daarbij hoelang u over het lezen van het bericht doet. Zo kunt u zich precies inleven in de klant. Een bericht wat u niet binnen 7 seconden leest kunt u beter verdelen over andere slides.
7. Plan uw bericht
Het is belangrijk dat uw bericht vaak wordt herhaald. Zo neemt de lezer makkelijker de intentie van het bericht tot zich. De lengte van een bericht varieert tussen de 5 en 12 seconden. Dit hangt af van waar u de narrowcasting plaatst. Op een plek waar mensen de tijd hebben, zoals wachtkamers, lobbies en elevators, mag het bericht langer duren. De regel is dat een lezer de kern van een bericht pas na 7 keer echt onthoudt. Het continue wijzigen van uw template, denk hierbij bijvoorbeeld aan de plaats van vertoning, andere afbeeldingen en kleuren, helpt ook om de aandacht van de klant beter vast te houden. Bij het plaatsen van een QR-code in uw template is het van belang dat u de lezer wel de tijd geeft om de code te scannen en de informatie op te nemen. Voor dit soort berichten is de lengte 10 tot 20 seconden.
De optimale playlist van uw template bedraagt tussen de 7 en 10 berichten. Elk bericht hierbij duurt gemiddeld 7 seconden, waardoor de lezer de volledige playlist na een minuut weer opnieuw ziet. Zorg dat uw template up-to-date blijft. Verander om de zoveel dagen uw content.
Bent u benieuwd wat onze software voor u kan betekenen of wilt u meer tips ontvangen om uw narrowcasting campagne te maximaliseren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Leave A Comment