Maakt jouw organisatie al gebruik van narrowcasting?

Maakt jouw organisatie al gebruik van narrowcasting?

Overal waar je komt zie je tegenwoordig wel een beeldscherm hangen met daarop interessante en doelgerichte content. Het leuke van narrowcasting is dat het voor vrijwel iedere organisatie interessant is. In deze blog zullen wij een aantal voorbeelden benoemen die aangeven waarom narrowcasting ook voor jouw organisatie interessant is.

Voor welke doel wil je narrowcasting inzetten?

Het doel bepalen waar narrowcasting voor jouw organisatie aan kan bijdragen, is eigenlijk stap 1. Zo kan je narrowcasting voor zowel intern(naar de medewerkers toe), maar ook extern(naar klanten, bezoekers toe) inzetten. Ook kun je intern en extern combineren.

Wanneer je narrowcasting intern wil inzetten dan kun je bijvoorbeeld denken aan het optimaliseren van de interne communicatie binnen de organisatie.

Wil jij als organisatie er alles aan doen om de wachttijd voor jouw klanten of bezoekers te verzachten? Dan is wachtkamer tv de perfecte oplossing. Op deze manier worden de klanten/bezoekers vermaakt door bijvoorbeeld het nieuws, ontwikkelingen, sfeerbeelden of aankomende activiteiten af te laten spelen.

Heb je trouwens al eens van een digitaal aanwezigheidsbord gehoord? Dit is zo’n typisch voorbeeld van het inzetten van narrowcasting intern én extern. Intern weet men wie er in het gebouw is en extern kan een bezoeker zich aanmelden. Heel eenvoudig en super overzichtelijk!

Kun je ook de omzet stimuleren met het inzetten van narrowcasting?
JA! Hoe dan?

We nemen even een restaurant als voorbeeld. Wanneer je door middel van aanbiedingen, promoties of bijvoorbeeld ‘nieuw in ons assortiment’ deelt met jouw klanten, zal er gegarandeerd meer verkoop zijn. Denk zelf maar eens aan die ene keer dat je alleen een koffie wilde bestellen, maar toch een foto van een heerlijk stukje taart zag op een beeldscherm: ”nu voor maar 3,95”.

Alle mogelijkheden zijn niet in één blog te beschrijven. Dat is dan ook de reden dat we graag naar jouw wensen luisteren en de daarop passende mogelijkheden bespreken.

Comments are closed.