Online marketingtips: pas deze 10 tips direct toe!

Maakt uw gebruik van online marketing? Wij hebben voor uw 10 tips samengesteld om uw online marketing direct te kunnen optimaliseren. Dit artikel geeft inzicht in de vele kansen die online marketing te bieden heeft.

10 Gemakkelijk toepasbare online marketingtips:

  1. Zet winacties uit via uw online marketingkanalen. Zorg wel dat mensen uw onderneming gaan volgen op basis van wat u verkoopt en niet alleen omdat u iets gratis weggeeft.
  2. Zorg dat u reageert op klanten die reacties plaatsen op uw online marketingkanalen. Hierdoor toont u dat u daadwerkelijk om uw klanten geeft en dat de online marketing dus geen eenrichtingsverkeer is.
  3. Maak tijdens het schrijven van teksten voor uw website gebruik van SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Hierdoor komt u hoger in de verschillende zoekmachines die het internet te bieden heeft. Heeft u geen kennis met SEO? Schakel dan een expert in!
  4. Voeg reviews van klanten toe aan uw verschillende kanalen. Dit kan andere klanten over de streep trekken om uw onderneming te bezoeken.
  5. Schrijf of film materiaal voor uw website of social mediakanalen. Nog slimmer is om dit door te sturen naar de lokale krant of een website binnen uw branche. Zij willen dat stuk misschien ook wel plaatsen!
  6. Vraag aan uw klanten om foto’s van zichzelf en uw producten te maken. Deze kunt u dan plaatsen op uw social mediakanalen. Als men blije klanten ziet op de foto’s, wordt men ook sneller geprikkeld om bij u onderneming iets te kopen. Voeg er eventueel een winactie aan toe!
  7. Laat het effect van uw product zien. Uw kunt bijvoorbeeld foto’s van iets voor dat het gebruik maakte van het product en erna.
  8. Intensiveer uw kanalen eerst voordat u met nieuwe kanalen experimenteert. Gebruik u bestaande kanalen intensiever. Dit kost namelijk minder tijd en levert meer op. Maak pas gebruik van Twitter als u Facebook al goed heeft geoptimaliseerd.
  9. Plaats niet alleen berichten over uw eigen onderneming. Maar promoot ook berichten van andere onderneming of producten. Dit loont.
  10. Meld u aan bij online groepen. Dit kan bijvoorbeeld een branchepagina op Facebook of LinkedIn zijn. Hier leert u veel over uw doelgroep en branche en dat kan u dus goede ideeën opleveren. 

Leave A Comment