Narrowcasting in de etalage

Hoe zorgt narrowcasting voor meer bezoekers in jouw winkel?

Je hebt het wellicht al eens gezien, etalagebeeldschermen die ervoor zorgen dat je net iets langzamer voorbij een winkel loopt.. Daar gaan we  vandaag wat meer over vertellen.

Neem afscheid van traditionele printmedia

Helaas zien we het nog veel te vaak, een poster voor een etalage met plakband op een ruit geplakt of geprinte displays. Eeuwig zonde, want ook posters kosten over het algemeen geld. Vaak ziet het er niet erg professioneel uit en valt het ook amper op. Zodra een actie is afgelopen moet de poster weer weg (wat vaak ook vergeten wordt) en moet er weer een nieuwe poster ontwikkeld worden. Dit kost ook tijd, moeite en geld en het levert tegenwoordig niet veel meer op. Alles is tegenwoordige digitaal en behoren traditionele printmedia zoals posters ook eigenlijk wel tot het verleden.

Onze tip: Neem afscheid van de traditionele printmedia en stap over op narrowcasting! Hieronder de voordelen van narrowcasting en professionele beeldschermen.

Speel in op het moment van de dag

Ken jouw doelgroep en speel hier door middel van narrowcasting op in. Weet op welke momenten van de dag verschillende doelgroepen langs jouw winkel komen. Komen er in de ochtend veel ouderen? Zorg dan dat jouw content hierop ingespeeld is. Zijn in op het einde van de middag veel dames van rond de 30 die jouw winkel passeren? Pas jouw content hier dan ook op aan. Content moet iemand namelijk wel triggeren om jouw winkel binnen te stappen.

Je kunt content van te voren inplannen, zodat je op het moment zelf niets meer hoeft aan te passen of te veranderen. Dat is pas handig!

Genereer meer traffic in jouw winkel

Vaste bezoekers of klanten weten jouw winkel wel te vinden, maar ook hen kun je informeren over bijvoorbeeld een stapelkorting of een mooie reclame voordat zij binnenstappen. Vooral voor mensen die nog niet bekend zijn met jouw winkel of merk, kun je triggeren om eens bij jou binnen te komen. Hierdoor kun je nieuwe klanten genereren en dat is wat jij als ondernemer wilt toch?

Vorige week hebben we in onze blog al besproken hoe belangrijk goede content is en dat is bij etalagebeeldschermen natuurlijk niet anders. Let er dus weer op dat jouw content er professioneel uitziet en eruit springt. Weet wie jouw doelgroep is en speel hier handig op in.

Tot slot kun jij ook communiceren met bezoekers buiten jouw openingstijden

Een beeldscherm valt op, ook als jouw winkel dicht is. Er zijn altijd mensen die buiten jouw openingstijden een ronde gaan wandelen of toevallig langs lopen. Ook dan kun jij blijven communiceren met eventuele bezoekers of klanten. Een beeldscherm met narrowcasting kun je namelijk 24/7 laten draaien, waardoor jouw content altijd zichtbaar is.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden in jouw winkel? Neem dan eens contact met ons op voor vrijblijvende informatie.

Next time: De eerste maanden van het jaar zijn vaak de drukste in een sportschool. Is narrowcasting ook al interessant voor sportscholen? Jazeker, daar lees je volgende week meer over!

Comments are closed.