Tijdelijk evenement? Heb jij narrowcasting al overwogen?
Narrowcasting wordt 9 van de 10 keer ingezet op locaties waar een systeem voor een langere tijd blijft draaien, maar wist je dat narrowcasting ook erg interessant kan zijn op jouw tijdelijke evenement? Alle voordelen die narrowcasting kent, zijn ook dan van toepassing! Narrowcasting is namelijk:
- Opvallend (door bewegende beelden in te zitten wordt er extra attentiewaarde gecreëerd)
- Informatief (door de hoge attentiewaarde kan er op een effectieve wijze geïnformeerd worden)
- Dynamisch (doordat het beeldscherm dynamisch is ben je niet beperkt tot 1 poster, maar laat je zoveel zien als je zelf wilt)
Extra beleving creëren met de inzet van narrowcasting
Door de inzet van narrowcasting bestaat er de mogelijkheid informatie te delen met bezoekers die voorheen onmogelijk leken te zijn met traditionele printmedia. Denk bijvoorbeeld aan een livestream, live uitslagen of andere internetkoppelingen. Daarnaast voorziet narrowcasting jouw gasten altijd van up-to-date informatie. Uiteraard zal de inzet per evenement verschillend zijn om extra beleving te creëren.
Social wall
Door een social wall in te zetten op jouw festival creëer je interactie met jouw bezoekers. Bezoekers kunnen namelijk een post plaatsen op Facebook, Instagram of Twitter met daarin tags die verwijzen naar jouw evenement. Door een social wall te integreren in het narrowcasting systeem zullen alle relevante posts die te maken hebben met jouw evenement gepresenteerd worden. Hierdoor kunnen andere bezoekers of juist niet bezoekers zien dat erover gepraat wordt. Daarnaast wordt er hierdoor gestimuleerd een post te plaatsen op social media. Je evenement krijgt hierdoor extra exposure online! Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden voor een social wall op jouw evenement? Neem dan eens contact met ons op.
Stimuleer impuls aankopen, cross- en upselling!
Ook tijdens jouw tijdelijke evenement kun je omzet stimuleren! Beeldschermen kennen een hoge attentiewaarde, het valt op waardoor bezoekers geneigd zijn om er een blik op te werpen. Een narrowcasting scherm is dan ook een uitgelezen kans om jouw omzet te stimuleren. Denk bijvoorbeeld aan impulsverkopen, wat verkoop je naast je hoofdproducten? Zijn er kleine producten die snel en impulsief verkocht worden? Promoot dit op jouw beeldscherm! Naast het stimuleren van de omzet verzacht je ook nog eens gevoelsmatig de wachttijd van de bezoekers. Mocht je hier meer over willen weten, lees dan deze blog eens: Hoe narrowcasting jouw sales kan stimuleren? of neem contact met ons op.
Comments are closed.