In deze blog nemen wij jou mee in de wereld van content. Door handige tips, weet jij na het lezen meer over content. Wat is content en hoe zorg jij ervoor dat het er professioneel uitziet.
Wat is content?
Met content bedoelen we de slides en templates die jij maakt, om vervolgens op jouw beeldschermen te publiceren. Hierbij bepaal jij zelf het doel van jouw content. Is dit bijvoorbeeld om bezoekers te verwelkomen of om jouw medewerkers te informeren? In deze blog geven wij ook een aantal voorbeelden over wat voor doel jij aan content zou kunnen geven.
Voorbeelden van content doeleinden
Zoals hierboven al kort aangegeven, moet content een doel hebben. Je kan 1 doel voor jouw content hebben, maar het kan ook een mix zijn van verschillende doeleinden. Denk hierbij aan informeren, amuseren, overtuigen, activeren, inspireren of instrueren. Wij hebben hieronder wat voorbeelden, zodat je er een gevoel bij krijgt.
Kantoor
Voor kantoren kan content dienen om bezoekers te verwelkomen. Je kunt dus in de hal een narrowcasting beeldscherm laten plaatsen, zodat jouw bezoekers hartelijk verwelkomt worden. Ook kun je in vergader ruimtes narrowcasting beeldschermen inzetten. Jouw laptop is makkelijk te koppelen aan een beeldscherm, waardoor het eenvoudig aan te sluiten is. Zo ziet een vergadering er gelijk professioneler uit.
Onderwijs
In het onderwijs is het weer interessant om content over trein- en bus vertrektijden te tonen. Denk bijvoorbeeld ook aan de aan- of afwezigheid van docenten. Zo weten niet alleen de studenten, maar ook de rest van de medewerkers wie er wel of niet aanwezig is.
Tandarts of huisarts
Bij een tandarts of huisarts kun je narrowcasting beeldschermen inzetten als wachtkamer-TV. De content die je hiervoor maakt, zal dan vooral gericht zijn op het gevoelsmatig verzachten van de wachttijd. Een koppeling met het nieuws is hier een goed voorbeeld van. Of een ‘spel’ zoals zoek de verschillen. Ook is het wellicht leuk om een persoonlijk verhaal van een tand- of huisarts in een template te laten zien.
Mode- of woonwinkel
Wil je jouw klanten inspireren? Bij bijvoorbeeld een mode- of woonwinkel kun je mooie content creëren die inspelen op de trends van dat moment. Allereerst is het van belang dat mensen jouw winkel binnen komen. Door middel van etalage-TV, zorg je dat de juiste doelgroep naar binnen komt. Hier moet dus ook passende content voor gemaakt worden. Ook kunnen acties zoals 3 halen, 2 betalen helpen bij het succes van de actie. Doordat klanten continu getriggerd worden door jouw content, zullen zij eerder geactiveerd worden om datgene te kopen. Bovendien zijn veel mode- en woonwinkels erg actief op Social Media. Je wilt dan ook zoveel mogelijk volgers hebben natuurlijk. Met templates laat je zien dat jij actief bent op Social Media en kun je de klanten aansporen om jou te gaan volgen.
Maar ook..
Kapper
Klanten moeten bij een kapper ook weleens wachten en dan kan een narrowcasting beeldscherm helpen bij het verzachten van de wachttijd. Vroeger had je bij de kapper altijd verschillende bladen liggen met de nieuwste haartrends. Deze bladen zijn niet meer nodig wanneer jij de haartrends op de beeldschermen toont. Ook is het leuk om voor- en na foto’s te laten zien!
Sportschool
Voor sportscholen is content ook erg belangrijk. Je kan dus laten zien welke groepslessen er vandaag en morgen zijn. Zo weet iedereen welke groepslessen er die bijvoorbeeld de volgende dag zijn. Handig toch! Ook is het leuk om op de feestdagen in te spelen. Zo kan niemand de feestdagen ‘vergeten’.
Horeca
Voor de horeca is het natuurlijk leuk om content te maken over nieuwe gerechten. Denk hierbij aan seizoensgerechten of nieuwe ‘specials’. De openingstijden kun je ook mooi in een template zetten. Daarnaast kun je ook digitale menuborden gebruiken. Deze zijn gemakkelijk aan te passen wanneer een product op is of als er nieuwe producten bij komen. Ook kun je instellen dat elke woensdag de saté schotel in de aanbieding is bijvoorbeeld.
Recreatie
In de recreatiebranche, denk aan een vakantiepark, zijn er al helemaal veel mogelijkheden. Zo heb je op grotere vakantieparken talloze plekken waar je een narrowcasting beeldscherm zou kunnen plaatsen. Denk aan een receptie, supermarkt, restaurant, snackbar, recreatie ruimte, sportschool.. Maar ook zijn de vakantiehuisjes voorzien van een tv. Deze tv’s kun je ook voorzien van een kabelkrant. Dit is een eigen tv zender waarop je alle activiteiten kan laten zien, maar ook de openingstijden van alle faciliteiten bijvoorbeeld. Heeft jouw vakantiepark een recreatie typetje? Dan is het heel leuk om hier met de kabelkrant op in te spelen.
Narrowcasting Templates
Wil je op een eenvoudige manier content maken? Narrowcasting Templates kan jou hier heel makkelijk bij helpen. Het nieuwe platform Narrowcasting Templates is een verzamelplaats voor professionele narrowcasting templates en feeds. Deze kun jij gebruiken, aanpassen en publiceren op jouw narrowcasting beeldschermen.
Kant-en-klaar
Deze narrowcasting templates zijn kant-en-klaar voor gebruik. Het enige wat jij nog moet doen is de juiste teksten toevoegen. Wil je jouw narrowcasting templates toch meer naar jouw huisstijl ombouwen? Geen probleem. Met verschillende add-ons kun je eenvoudig elementen veranderen van kleur, verplaatsen in de templates en custom fonts uploaden.
Zij maken het voor de eindgebruiker zo makkelijk mogelijk. Bijvoorbeeld met een koppeling van Pixabay waardoor je gratis stockfoto’s kunt gebruiken bij het maken van jouw eigen narrowcasting templates.
Het platform biedt op dit moment 50+ templates aan die jij kunt gebruiken en publiceren op jouw narrowcasting beeldschermen. Het aantal narrowcasting templates wordt constant uitgebreid.
Enthousiast geworden over Narrowcasting Templates? Neem dan eens contact met hen op en wie weet heb je snel toegang tot gemakkelijke en professionele content!
Comments are closed.