Meer uit de sportkantine halen van jouw vereniging

Haal meer uit de sportkantine van jouw vereniging!

Voor sportverenigingen is het steeds een grote uitdaging, om de contributie voor haar leden zo laag mogelijk te houden. Het is de kunst om een moderne accommodatie en faciliteiten te bieden, en toch een sluitende begroting te realiseren. De sportkantine heeft een centrale en verbindende functie. Dit zorgt ervoor dat een kantine een belangrijke inkomstenbron is. Voor veel verenigingen liggen hier nog vaak onbenutte kansen. Narrowcasting kan hierin een krachtig hulpmiddel zijn. 

Wat kan het opleveren

– Narrowcasting verhoogt de omzet tot wel 15%;
– Narrowcasting verhoogt klantbeleving tot wel 80%;
– Heb je een drukbezochte kantine? Narrowcasting reduceert gevoelsmatig wachttijden tot wel 40%.

Daarnaast draagt narrowcasting bij aan de uitstraling, imago en klant-/ledenbeleving. Naast het gegeven dat een investering in narrowcasting zich snel terugverdient, is het ook een krachtig medium om direct en efficiënt met de leden en bezoekers te communiceren.

Hoe kun je dit dan toepassen?

Wat dacht je van digitale menuborden die gemakkelijk en snel bewerkt en onderhouden kunnen worden? Je kan naast het aanbod, ook acties, aanbiedingen en activiteiten op het scherm laten zien. Het is ook mogelijk om ruimte beschikbaar te stellen voor sponsoren en het nieuws en de uitslagen te delen.

Hoe werkt het precies?

Sponsoren willen tegenwoordig meer dan een reclamebord langs het veld. Het valt namelijk niet meer op. Ook heeft het weinig tot geen attentiewaarde. Een digitaal scherm in de kantine, daar kijkt juist iedereen op! Reserveer naast de boodschap van de vereniging ook ruimte voor jouw sponsoren. Wist je dat bij 75% van de bezoekers narrowcasting opvalt! Op deze manier kun je dus eenvoudig de sponsoromzet verhogen.

Reclameboodschappen kunnen gekoppeld worden aan doelgroepen. Er kan onderscheid gemaakt worden tussen de reclameboodschappen bij jeugd- en volwassen wedstrijden. Maar bijvoorbeeld ook de verschillende seizoenen. Bij mooi weer kun je de ijsverkoop promoten en in de winter een kopje erwtensoep bijvoorbeeld. Kortom de juiste reclameboodschap naar de juiste doelgroep, bij de juiste omstandigheden. Verhoog op deze manier de sponsor- en baromzet. Door informatie en reclameboodschappen te combineren, zorg je ervoor dat de schermen een hoge attentiewaarde hebben.

Ben je nieuwsgierig geworden? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking. Meer informatie? Klik hier.

Leave A Comment